onsdag den 6. marts 2013

Ringenes Herre update: Taget en bid af historien

Jeg tror der mangler en del af historien. Jeg ved hvad der sker for sker det samme i filmen men pludselig i bog to er der kaos og hobbitterne er væk (dem ALLE!) og Boromir er blevet skudt - altså wtf!? Tolkien .... du har været så god før til at skrive ALT der sker.... Men her lander vi lige midt i kaosset...
Men okay ... Det er måske et billigt trick - det gør dig opmærksom og får dig op i gear så hvis det var meningen så virkede det

Fik resumeet fra the Fellowship of the Ring samt kapitel et og lidt af kapitel to af tredje bog. Her får vi, som skrevet, landt midt i kaosset med Aragorn, Legolas og Gimli der render rundt, først til Boromir som ligger og dør med tusinde af tusinder pile gennemboret, også hvor de to endelig beslutter sig for ikke at følge efter Sam og Frodo og istedet løbe efter orkerne som har taget Merry og Pippin.
De løber dag og nat og en af dagene finder de hobbitfodspor og et lille spænde fra en kappe: de tror på at det er Pippin for fødderne er små og Pippin er den mindste (god info!)
De er nået til Rohans marker men de ser ingen heste eller hestehyrder hvilket bekymre dem.
 Nå ja de finder også en bunke døde orker hvor de beslutter sig for at det må være et slagsmål indbyrdes med orkerne der har været deres død.



Det er sådan cirka hvor jeg er nået :)
Lå også pludselig og troede jeg læste videre - jeg var nået til at Bilbo pludselig talte med Frodo igen og de snakkede mest af alt om Stik og lidt om Ringen hvis jeg husker rigtigt. Men så vågnede jeg op og opdagede at jeg ikke havde bogen i hånden!? What the.... nå så må jeg have drømt - men det virkede så ægte :S

Ingen kommentarer:

Send en kommentar