onsdag den 13. marts 2013

Ringenes Herre update: Badassernes konge

Fuck et sted at stoppe!!! For satan da!!! Og hvor badass har man lov at være!!!? Freaking Bad ass hvis du spørger Samwise Gamgee - han får lige smidt Gollum af sig ved at smide sig ovenpå ham mens den rutinerede dræber var i fuld i gang med hans kvælertag og får stoppet Shelob den store og frygtindgydende edderkop som ingen anden mand eller elver har kunne overmande før.... Sam får både såret øje og bugen ved gift roden og får hende skræmt ind i mørket igen efter at have blindet hende med lyset fra Frodos lille månelampe fra Lórien ....

...For selvfølgelig var Gollum falsk og fik lokket dem i en fælde.... selvfølgelig havde Sam ret og selvfølgelig skulle de komme i fare....
Aftnen inden gik ellers roligt... Sam og Frodo var kommet godt igennem de to trapper.... både den høje og stejle og den lange og endeløse...
De sad og talte om eventyr og om hvis deres historie nogensinde blev fortalt - jeg siger bare.... FUCKING CITATER! Jeg sad bare og forestillede mig scenen med kampen imod Nasgûlen hvor Sam fortæller om hvad et eventyr virkelig er og scenen hvor Sam og Frodo går inden de møder Gollum og Sam dagdrømmer om historierne der burde komme...


 "Now Mr. Frodo shouldn't make fun. I was being serious" "So was I" *smelting* <3 (prøvede at finde den hele for ved jeg har reblogget den på et tidspunkt men kunne ikke og firefox har nok lukket ned 10-20 gange på en halv time også skulle jeg scrollede helt ned igen så til sidst gad jeg ikke mere)

Nå men Frodo ligger livløs og jeg er kommet til det forfærdelige sted hvor Sam mister al håb men får kæmpet imod sine følelser og forstår at han må overtage Ringen nu hvor hans herre er død.... Selvom jeg sidder og vrider hvert ord fordi jeg ved hvor oprevet og følelsesladen dette er, så sidder jeg bare som en utålmodig unge: spændt og venter på hvornår Sam opdager at Frodo er i live... Jeg sidder med hovedet begravet i dybet for at forstå hvert eneste ord for at opdage den lille rysten i kroppen for at mærke det lille hjerteslag der sladrer om den lille hobbits overlevelse... Og da først orkerne kommer og stjæler Frodos "lig" er min trang blot større og mine sanser mere fokuserede... Det er snart... sig stikordet, sig de vise ord!

Sam har fået taget Ringen på, da han følger efter orkerne. Midt i deres lange samtale kommer de ind på hvad de gør med fangerne og at skikkelsen der sårede Shelob må være en stor stærk og smidig elver af den slags så mægtig som ingen har set før... Her kan jeg ikke lade vær med at grine, hvad Sam heller ikke kunne hvis det ikke var fordi han stadig tror Frodo har stillet træskoene... De skulle bare vide at den store farlige fjende er en lille hobbit på de 3,8 fod også en lidt buttet en af slagsen endda...

Nå men stikordet kommer da den mere intilligente ork deler sin erfaring med at Shelob ikke gider at spise dødt kød og derfor kun har lammet Frodo med sin gift.... dette får Sam til at straffe sig selv igen verbalt (og måske og lidt fysisk y'know med små slag og flueknips i knolden og sådan) og han bliver endnu mere interesseret i at følge efter dem, selvom han er landet i en blindgyde.... Han får kæmpet sig fri og fulgt efter orkerne men de lukker døren lige i hovedet på ham. Sam er efterladt tilbage med realiteten bankende i knolden på ham: Frodo er i live men taget til fange

Det var det.... Det var FUCKING det!!!! Hvorfor stopper du her bog? HVORFOR!?

Well.... der er nogle ting der er anderledes fra filmen .... I bogen får Gollum ikke lavet splid imellem de to hobbitter og her ankommer Sam sammen med Frodo til hulen og ikke først  da Frodo er blevet bundet i Shelobs net... Samtidig har Sam heller ikke taget Ringen på da orkerne kommer i filmen men gemmer sig bag en busk i stedet... Men her er jeg tilgengæld meget positivt overrasket over Tolkiens version for her bliver Sam tæt på sin herre og Frodo bliver ikke sindssyg af Ringens magt og samtidig er han stadig pænt badass også overfor Gollum når han angriber... No fence Peter -din version er også god nok

Nu har jeg fundet ud af hvad "lysere end andre hobbitter" betyder... for mens hobbitterne hviler inden de kommer ind i Shelobs hule får vi beskrevet hvordan Sam med sin mørke hånd holder om Frodos lyse og blege og hvordan hans blege ansigt hviler på Sams skød... Lysere BETØD lysere i huden og havde ikke noget at gøre med hårfarven.... thumps up!!!

Der går nok ikke for længe før jeg går i gang med den sidste bog for nu er der to spændende historier at gå videre med.... både med hensyn til Merrys historie, Pippins historie og Sam og Frodos historie - I looooove it ^^

Ingen kommentarer:

Send en kommentar