søndag den 3. marts 2013

Ringenes Herre update: Sig mellon

Nu er fællesskabet kommet ned til Moria.  De måtte efterlade Bill udenfor til sin egen skæbne hvilket virkelig gik Sam - stakkels Sam græd og alt muligt :S
Tja... først skulle de jo lige ind i Moria først og det tog noget tid for døren var låst med en kode som Gandalf ikke kunne finde
"Jamen der må jo stå hvad vi skal gøre?" sagde Merry .... eller noget cirka
Og Merry havde ret! Der stod "sig 'ven'" og det var også ordet ven - Mellon på elversprog
Så hér fik vi en slags mere info om Merry - han er altså lidt kvik

Pippin bliver pænt meget nedgjort af Gandalf hele tiden det er næsten synd - da de skal ind i Moria spørger Pippin jo bare hvad Gandalf vil gøre og Gandalfs svar er at han vil bruge Pippins hoved til at få døren op og hvis det ikke hjælper er de i det mindste fri for ham og hans dumme spørgsmål.... Ej den var ond :( Også inde i Moria er Pippin jo bare lidt nysgerrig over at se hvor dyb en brønd er og der bliver han også bare vrisset af som om det var verdens undergang at en sten sagde blob i noget vand



Sam reder også Frodo fra et mystisk søuhyre uden foran Moria og Frodo finder ud af at brynjen han har på er smedet af dværgesølv som er noget af det mest værdifulde der findes - den lille trøje er mere værd end hele the Shire - wow det er mange penge.

I slutningen af kapitlet kommer de til Balins grav. piv piv.

Der sker egentlig meget i disse kapitler så når man vælger at skrive et resume eller sådan så kommer det pludselig til at fylde meget - det er jeg ked af. Jeg kan se mine indlæg blive længere og længere men er også kommet ind i en stime af lidt længere kapitler. Det gør overhovedet ikke noget såmen, til trods for at det er mange mange informationer man skal forholde sig til på en gang. Der går også over lang tid hvert kapitel - den forrige var over 15-16 dage og den før måske over tre uger. Denne her er nok kun over et par dage mens de går i mørke. Jeg håber mine gengivelser ikke virker fra langtrukne eller kedelige for jeg prøver bare at fortælle det vigtigste så jeg kan holde styr på alt det spændende der sker.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar