mandag den 25. februar 2013

Ringenes Herre update: Svampestjæler Baggins

Så er jeg kommet igennem fjerde kapitel - godt lille kapitel må jeg sige ... rigtig hygsomt
Det handler mest af alt om Frodo, Sam og Pippin der kommer til at gå for langt og finder det nødvendigt at skulle krydse gamle bondemand Makkers mark for at kommer over til færgen. Frodo er dog ikke så vild med den idé da han er bange for bondemandens hunde efter at han som lille er blevet truet af Makker efter at have prøvet at stjæle hans champignoner. Makker er dog venlig og sød ved hobbitterne da først Pippin har fået præsenteret sig og han byder dem både på aftensmad og giver dem et lift. Nede ved færgen støder de endelig på Merry der kommer ridende på en lille pony. I Tolkiens bog er det Merry der har et tørklæde og ikke Pippin - tja der er meget man skal vænne sig til. Makker giver også Frodo, ironisk nok, en kurv med svampene da han kører hjemad, hvilket er god detalje.



Jeg vil begynde på sjette kapitel nu - jeg føler mig i det helt rigtige læsehumør ^^



Ingen kommentarer:

Send en kommentar