søndag den 24. februar 2013

Ringenes Herre update: Frodo er alligevel en gammel stodder

Hahahah - very funny Tolkien...
Nu troede jeg lige ...
Her er den rigtige historie
Ja, Frodo er først 50 når han tager ud på sin mission .... Dagen efter Frodo og Bilbos fødselsdag hvor de tilsammen bliver 144 år (Frodo 33 - Bilbo 111) er Bilbo forsvundet og har efterlagt sin tryllering til Frodo. Gandalf beder Frodo om kun at bruge ringen minimalt hvis ikke på noget tidspunkt overhovedet og tager afsted. Der går nogle år hvor Gandalf kommer og besøger Frodo regelmæssigt men så forsvinder Gandalf væk i ni år - da Gandalf vender tilbage er vi i år 1418 efter hobbit tidsregning. Her er Frodo blevet 50 år, men ligner stadigvæk en på 30 stykker. Gandalf fortæller ham først nu hele baghistorien om den farlige ring og at Frodo må afsted. Sam bliver trukket ind i det, da han af nysgerrighed er stoppet med at klippe hækken og han er bare glad da han får afvide at han skal på eventyr.

Okay indrømmet - andet kapitel er nærmest bare en lang dialog. Det må være sådan at læse Tarantino's manuskrifter sommentider - han er fan er lange dialoger som tydeligt ses i hans film. Jeg synes personligt det er lidt ærgerligt at Gandalf fortæller Frodo det hele allerede så tidligt i bogen. Der er citater og hændelser som sker nu i andet kapitel som først sker i historiens tredje film. Min mening er at det gør det lidt mere spændende for læseren når det er spredt ud for så ved vi ikke det hele på forhånd - men okay okay, jeg er jo ikke forfatter.... hvor skulle jeg vide fra hvad der er det rigitge at gøre eller ej..

Men nu til en god nyhed.... Mine historier kan alligevel bestå! Fordi Frodo alligevel er 50 så må aldersforskellen mellem hobbitterne være den samme stadigvæk - den eneste forskel er nogle årstal og fødselsår men de er rettet nu og de passer virkelig godt til alle de andre informationer nu, hvilket blot gør det endnu mere sandsynligt! Skal bare også ændrer om på nogle familie forhold men det er småting - historierne kan bestå - JUHU


Havde også lidt svært ved at falde i søvn i nat fordi jeg fik lige pludselig herre mange nye historier i hovedet :S Kan kun huske to af dem lige nu, men ved i hvert fald at der skal rettes lidt til i min "Medlidenhed" historie, historien "Broder" skal skrives helt om, der kommer en historie der hedder "Sagn" (som i historier og eventyr) også kan jeg bruge en af mine ældste historier som blot skal skrives om så der ikke er nogen fiktive hobbitter og at hobbitterne ikke går i skole 

Indtil videre har Ringenes Herre kun haft en positiv indflydelse - har fået mere baggrundsviden, hvilket jeg virkelig elsker at have og har fået idéer og tanker til min egne historier - de eneste dårlige ting er en smule hovedpine, men som selvfølgelig også kan skyldes andet end bogen, og at kapitlerne virker lange, som jo er en bagatel :) 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar