mandag den 18. februar 2013

Hvilken plante ville du så være?

Da vi startede i de nye klasse efter jul skulle lege en leg. En simpel leg. Vi trak et spørgsmål og skulle spørge hinanden om ens spørgsmål også bytte derefter og finde en ny at spørge om det nye spørgsmål. Der var en af spørgsmålene som lød: hvis du var plante hvilken plante ville du så være? 
Jeg forstod ikke rigtig spørgsmålet. Det gør jeg stadig ikke særlig meget men jeg forstår mit svar.

Det alt sammen kan ilustreres med dette billede jeg fandt på tumblr


Jeg svarede jeg var en mælkebøtte. Det var den blomst jeg lige kunne komme i tanke om ... men hvorfor mon? 
Jeg kan til tider være glad og fuld af energi - jeg blomstrer og bliver denne gule egentlig rimelig friske blomst ... tilgengæld kan jeg fra det ene øjeblik til det andet blive for "moden" og blæse bort med vinden - være helt nede i kulkælderen, ødelagt... Men ligemeget hvordan jeg har det, hvordan jeg ser ud, hvordan folk ser mig og hvordan jeg passer ind, er jeg og bliver jeg - ukrudt

Ingen kommentarer:

Send en kommentar