tirsdag den 26. februar 2013

Ringenes Herre update: Den store Skov og Tom

Fik læst to ekstra kapitler i går - lidt til min egen fortrydelse i dag for var pænt træt da jeg stod op.
De to kapitler hang utrolig godt sammen i forhold til resten af kapitlerne jeg har læst indtil videre - Det var de fire hobbitter der gik igennem Den gamle Skov (det hed den) hvor træerne ligesom kiggede fjendtligt på dem når de gik forbi de tætpakkede stier. De gik længe og da de lod sig falde om af udmattelse var det et rigtig dumt sted ved et gammelt piletræ som opslugte Pippin og halddelen af Merry ... heldigvis kom en spøjs mand kaldet Tom Bombadil og fik træet til at spytte Merry og Pippin ud igen og tilbød dem husly i sit eget hus. Der boede han med flodens datter Gyldenbær. Dagen efter regnede det vildt og voldsomt så hobbitterne blev inde og hørte på Toms fantastiske historier. Men dagen efter rejste de afsted mod nye eventyr igen.

For nogle kapitler siden begyndte jeg også at lægge mærke til lille Pippin. Han kan godt lide at synge og gør det også i badet - også er Frodo liiiiige lidt fræk og vælter balgen hvor Pippin svømmer rundt, så der sejler varmt badevand ud over hele gulvet. Fyhah Frodo! Han er faktisk pænt fræk sommetider i bogen i forhold til filmen - Merry virker indtil videre som sig selv. Munter og glad, men kender ikke Pippin så godt som i filmen, hvilket er lidt syndt. Måske kommer det.

Men tilbage til Pippin. Der var på et bestemt tidspunkt hvor Pippin begyndte at tale om Sam:

"Sam er en flink fyr, og han ville gå lige i gabet på en drage for at frelse dig... "
Jeg var sådan helt AAAAAAAaaaaww HOW CUTE :'D lige indtil jeg læste den sidste del af sætningen: "...hvis han da ikke faldt over sine egne ben." Hahahahahahahaha! Pippin - du er uforbedrelig!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar