lørdag den 23. februar 2013

Ringenes Herre update: bog, musik og egne historier

Jeg har endelig fået taget mig sammen til at låne den første Ringenes Herre bog på biblioteket. Måske vil jeg prøve og læse lidt i den senere i dag. Min plan er at jeg vil starte med at læse og se om den fanger. Hvis den fanger, sætter jeg alle tre bøger på min ønskeliste.

Fik også lånt musikken til de To Tårne og til Kongen vender tilbage ... eller som lyder og er mere korrekt ... The Two Towers og The Return of the King. Det er jo deres original titler - og original sproget ftw!
Har dog lånt bogen på dansk fordi hvis den ikke fanger på dansk bliver det nok endnu sværere for den at fange på engelsk!

Er så også begyndt med nogle små hobbit historier igen. Denne gang er det bare mere spredt og jeg er klar over forskellen af alder osv. Har valgt at gøre det sådan så jeg tager og vælger en titel bestående af ét ord også lave en historie med dette ord. Det er lidt som en personlighedsbeskrivelse. Beskriv dig som person med et ord. Lige nu har jeg fundet en del ord til hver hobbit men der er nok nogen af dem jeg må slå sammen eller slette. Det gælder jo også om at kunne lave en ordenlig historie med det ord jo. Indtil videre har jeg fået skrevet historier med ord som medlidenhed, kriger, klang, inspiration, broder, arbejdssom, traume og længsel.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar