mandag den 4. februar 2013

Min personlige hobbit part 2

"Alle gode film indeholder karaktere som vi kan indenficere os med" 
Det var cirka hvad min mediefagslærer sagde her for snart en uge siden. 

Jeg har fået en tilføjelse til mit tidligere indlæg om hvilken en af hobbitterne jeg minder mest om. (Jeg er sådan en person der kan finde på at overanalysere tingene sorry) 

Jeg kan faktisk relatere til alle fire karaktere i fortællingen. 

Som jeg har været inde på, jeg er stille, genert, finder mig i meget og står mine venner meget nær. Disse egenskaber deler jeg med Samwise Gamgee. 

Jeg kan være fjollet og er ligeglad hvor meget lort jeg får rodet mig ud i, når jeg er sammen med mine gode venner, men samtidig ved jeg også at jeg ikke er meget værd som enkeltperson. Til gengæld vil jeg kæmpe for en sag hvis det handler om noget der står mig nært. Disse egenskaber deler jeg med Meriadoc "Merry" Brandybuck. 

Det nye er så at jeg kan være pænt nysgerrig. Jeg kan være ligeså desorienteret og forvirret når alt går den forkerte vej. Jeg tænker ikke alting så langt, hvilket gør at jeg kan have lidt svært ved at se bagsiden af mine handlinger. Disse egenskaber deler jeg med Peregrin "Pippin" Took. 

Samtidig prøver jeg at være mild og kærlig overfor alle. Jeg siger ikke dumme ting om nogen som helst, og vælger hellere at vende ryggen til skænderierne i stedet for at plabre løs. Jeg kan være ret uheldig og i stressede situationer eller situationer hvor jeg er blevet påvirket op i det røde felt, ved jeg ikke længere hvor sårende mine ord er. Jeg har det med at vise mine følelser meget meget tydeligt igennem mine ansigtsudtryk. Disse egenskaber deler jeg med Frodo Baggins.

Indenfikation - det er måske dette simple ingrediens der har gjort at denne fantastiske triologi har ramt mig så dybt... Jeg er ikke blot en Gamgee og en Brandybuck - jeg er både en Gamgee, en Took, en Baggins OG en Brandybuck 

ASDFGHJKLKJHGFDSSDFGHJGFDSFG FU<AASDFGHGFDSACK (Undskyld mig lige mens jeg dør) 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar