søndag den 21. april 2013

Ringenes Herre update: Opgørelse

Nå ja undskyld jeg er færdig med Appendikset nu - droppede at skrive det ned.... tror jeg blev færdig for sådan godt og vel to-tre uger siden... så holdte mig indenfor to måneder :)
Har så også fået læst halvdelen af Første Bogs første kapitel igen fordi jeg fik en herre god idé:

Vi er til en fødselsdagsfest - børnefødselsdag
Temaet er hobbitter - der er masser af mad osv. som til en hobbit fest
Så sætter børnene sig ned og ind kommer denne gruppe - de er selvfølgelig også klædt ud...
Der er en fortæller som læser højt fra Tolkiens bog om Bilbos fest - de steder i bogen hvor der er dialoger kommer skuespillere ind og SPILLER replikkerne for børnene
Selv får børnene lov til at spille de roller hvor der er mange der siger noget og der vil der være et specielt håndtegn som fortælleren udsender for at de skal vi at nu skal de sige den næste replik ...

Har prøvet det selv hvor jeg - nu vi kom ind på at være skizofren - forestilllede mig børnene sidde og kigge på og jeg selv prøvede at ændre min stemme til alle rollerne...Det kan godt være det var underligt men det var også på sin måde fedt og hyggeligt og jeg blev kun endnu mere overbevist om at den kunne fungere - altså med alt der handler om Bilbos fest for det er jo rent fest og ballade og glade dage som børn kan lide det...

Men det kommer nok aldrig til at ske ... :/

Ingen kommentarer:

Send en kommentar