søndag den 21. april 2013

Hobbitter indvaderer mine (rollespils)tanker

Jeg har tre ting kørende om rollespil og hobbitter:

Da jeg købte gallakjole fik jeg også købt hobbitøre til mit "cosplay" (jeg vil klæde mig ud som en af de fire hobbitter fra Lord of the Rings til Destilation of Smaug premieren til december) og fik endelig spurgt én om hvilken hobbit han synes jeg skulle prøve at satse på - han synes Pippin... kan være jeg spørger nogle flere (hvis jeg får tager mig sammen) ellers går jeg efter Pip looket ;P



Den anden ting er faktisk gået i stå men det var min blanding hobbit ting - fandt en anden dag en der allerede havde blandet et menneske og en hobbit - en hubbit - så så forfærdeligt er det ikke at gøre kan jeg se :)

Den tredje ting er startet lidt som en efterfølger af snakken med CA... Jeg har fået skrevet en slags profil tekst til en rollespil-på-nettet hobbit som hedder Berilac - eller Berry som jeg også kalder ham... og nej det er ikke noget jeg "bare" finder på - Berilac STÅR faktisk i Tolkiens bog på stamtræerne - han er fætter til Merry... Det er sjovt at læse profil teksten op igen og igen for at prøve at lande med den rigtige accent - det er svært for jeg har SLET ikke accent som en hobbit og slet ikke som en Took skotsk men så er det heldigt jeg han ikke er en Took men en Brandybuck med stort B.

Jeg er lidt usikker på om jeg vil sende Berilac teksten ud eller ej - om jeg oprette ham som rp og prøve eller om jeg overhovedet duer til det eller blot sende det ud som en tekst folk kan læse .... selvom det er meget beskrivende og skrevet som om han taler med en og fortæller en om ham selv - med lidt humor indblandet... Idéen jeg har lige nu er at sætte den på min tegneblog også skrive om de synes jeg skal prøve at lave ham til et rp....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar