søndag den 21. april 2013

Lidt "musik"

Nu har jeg været til to gange frivillig musik plus en "ekstratime" vi selv holdte

11. april:
Der var ingen lærere overhovedet så vi skulle selv spille... Det meste af tiden brugte vi på at finde en sang vi skulle spille og da vi havde besluttet hvilken sang så slog det mig helt ud for de havde printet det ud I TAPS og jeg kan ikke finde ud af taps... men inden da så fik jeg en forfærdelig provokerende hovedpine - det var varmt så jeg satte mig hen til vinduet for at få noget luft og de andre synes ikke jeg sagde nok... Jeg er heller ikke så god til at tale når jeg føler mig lille og ubetydelig og det må jeg indrømme at jeg gjorde imellem tre-fire 3.g'er og en 2.g'er og 1.g'er som er meget bedre end én selv så jeg spillede nærmest ikke den dag men holdte mig til at se på dem spille Come Together ... De klarede de super godt... Jeg var vel også et fint publikum når jeg ikke tog mig til hovedet og havde ondt, selvom det heldigvis var ved at lægge sig... Men alligevel brød jeg sammen endnu en gang og ødelagde helt mit "ry" der for nu blev jeg pigen der altid brød sammen... En af drengene kom hen og spurgte om jeg var okay også græd jeg alt ud som jeg ikke engang vidste var der også kunne min fangirl overhovedet ikke gå derefter for så skulle jeg opmuntres selvom det nok var mere umuligt end som så for når jeg først er dernede kan jeg ikke komme op lige sådan... Men det gik da efter halvanden time

15. april: 
Lærene strejkede i to moduler midt på dagen. En pige fra min klasse (hende som også har frivillig musik) fik en god idé med at vi kunne låne nøglerne til musik så det gjorde vi og da vi kun var tre havde jeg pludselig en selvtillid der var savnet til de to forrige frivillige musik timer - jeg spillede alt muligt lort, blandt andet spillede jeg på guitar mens min fangirl spillede trommer til Blitzkrig Bop og pigen rystede bare på hovedet: "Jeg kan slet ikke forstå hvorfor du brød sammen [sidste gang til musik] for du kan jo godt!" sagde hun. Jeg blev hyber af hvor godt det gik og jeg nåede både at være på guitaren og på trommerne og lære noget nyt på trommer og få vist hvordan den dumme F skulle gøres igen og et lys gik op for mig med at jeg holdt tommelfingeren for langt oppe på gribebrættet (det hjalp mig MEGET) også sang vi i TÆNDTE mikrofoner til Boulevard of Broken Dreams (samtidig med jeg spillede guitar) fordi ellers kunne vi slet ikke høre nogen sang på grund af instrumenterne. Jeg vil sige det er længe siden jeg har haft sådan en succes oplevelse efter musik - jeg var helt oppe og ringe... 

18. april: 
Jeg tror den ekstra time gav mig lige præcis den energi jeg behøvede til at fortsætte ... Førhen var der jo også et tirsdags og torsdags hold og denne gang er der kun torsdags hold og det var tirsdagsholdene jeg lærte mest på fordi vi var så få så det ser jeg som grunden til at jeg har været helt umulig her disse to tidligere gange også var vi heller ikke så mange... Vi var ingen sangere overhovedet faktisk... Jeg fik endelig styr på den MOTHERFUCKING F DUR! så nu har jeg fået omkring ti akkorder der ligger meget lig F (F er talt med i her) som jeg kan øve mig på ... Vi spillede så In the End med Linkin Park og pigen fra min klasse er helt tosset med Linkin Park så nu var det hendes tur til at gå helt op og køre ... Der var dog ingen til at synge/rappe og det endte til sidst med hun prøvede en gang og hun klarede det bedst- hvilket var utroligt for hun sagde hun fulgte mit guitarspil, men jeg er helt sikker på at jeg fulgte hendes sang oO Vi spillede også Come Together men jeg fik nogen AKKORDER og det gik meget bedre... de er ganske simple men savner nu at der står hvornår jeg skal skifte ligesom der gør på dem jeg selv printer ud og på In the End...

 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar