fredag den 24. maj 2013

Skriger ud privat - Aspergers =/= social awkward

Jeg fandt en ganske inspirerende post på tumblr .... den indeholdte blandt andet dette billede og tonsvise af andre rygter og "judgements" (kan ikke huske det danske ord) som folk bilder hinanden ind

Også kom vi til det punkt som fangede mig allermest 

Nej - bare fordi du har Aspergers betyder det ikke tilfældigvis at du er mere akavet og sværere ved at skaffe dig kontakter eller være social end alle andre... Jeg kender en der direkte er åben og ærlig og fuldstændig tømt for alt der hedder at være "social awkward in public" og han var/er/har altså Asperger! Samtidig taler jeg meget med disse "sociale akavede typer" som aspergerne siges at være... og helt ærligt de er super søde mennesker og åbne... måske hænger det sammen med at jeg selv prøver at være det og også selv er virkelig elendig i store forsamlinger men helt ærligt... det er slet ikke en selvfølge at en Asperger af social awkward - det er faktisk lige så sikkert som at alle neutyper (ikke aspergere/normale mennesker) er udadvendte  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar