onsdag den 30. januar 2013

Jeg skriver volapuk


På nogen punkter er jeg stadig ikke vokset fra at være et lille barn. En af disse er at opfinde og skrive sit eget sprog. Måske kender i det: at man keder sig også finder ud af at det er rigtig sjovt at bytte om på bogstaverne i alfabetet så navne og ord kommer til at lyde sjovt og/eller åndsvage. Eller lave sine egne bogstaver så ingen andre end dig og dine nærmeste venner forstår det. 
I de sidste par uger har jeg fået lavet mig mit helt eget sprog. Det er egentlig ikke så svært, det er alt i alt bare bogstaver jeg vælger ikke at skrive helt færdige. Men dette sprog hjælper mig meget i hverdagen for når jeg bliver irriteret, sur og tvær kan jeg afreagere med at skrive det ned.... og da jeg ikke skriver på "dansk" kan de som har irriteret mig ikke læse det og blive sure på mig. 

Her er et eksempel fra i mandags hvor vores historie time blev til en "snak-om-klassens-problemer" time:

Har også fået en virkelig flot bog fornyligt. Virkelig eventyragtig med en drage på forsiden og flotte udsmykninger i. Har tænkt mig at lære at skrive "hobbisk" (det sprog som hobbiterne, mest Bilbo og Frodo, skriver i LotR) og skriver en slags personlig forhistorie. Dette vil nok også være for de fleste volapuk så vil nok også skrive historien ind i word og ligge ved siden af ;) 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar